Algemene ledenvergadering gehouden op zaterdag 24 maart 2012

Alle aanwezigen waren blij dat ze dit verborgen stoompareltje van Noord Brabant hadden bezocht. Een geslaagde dag!

Binnen draaiden diverse stoommachines en van de bovengalerij kwamen vrolijke deuntjes van een draaiorgel. Ook de daar aanwezige verzameling oude machines en mootoren wekten veel bewondering. Later op de middag bracht ook de Vera Lynn van Rein de Jong nog een bezoek. Deze replica van een Garrett showman heeft dan zoals bekend een andere krachtbron, maar is tot in de kleinste details nagebouwd.

Na de vergadering een broodje en een kopje soep en vervolgens naar het van Osch museum. Speciaal voor de leden van de Stoomwalsenclub geopend en alles onder stoom gebracht. Buiten stond de Chataignier wals no 176 bouwjaar 1927 onder stoom. De restauratie hiervan was in 2009 voltooid. Een prachtig gezicht. Tevens werd rondgereden met enkele schaalmodellen van stoomtrekkers.

Lloyd’s gaat voorlopig door met de keuringen van historische machines te sponsoren.

De jaarvergadering is op 24 maart 2012 gehouden in Etten-Leur. Bijna 40 leden waren aanwezig. Na een kopje koffie is de vergadering gestart. De agenda is vlot afgewerkt. Van de belangrijkste punten zal een verslag worden opgenomen in het volgende nummer van Op Stoom. Wat velen zal interesseren, de club staat er financieel gezond voor. Door de vergadering is besloten om voor 2013 de contributie niet te verhogen.

Algemene ledenvergadering op zaterdag 24 maart 2012

locatie: restaurant Bellehoeve, Bellendreef 16, 4873LJ Etten-Leur
Welkom vanaf 9.30 uur, Vergadering van 10.30 tot 12.30 uur

Bereiken Bellehoeve: Vanaf afslag 18 op de A58 Etten-Leur volgen. Na 355 m Li: Parklaan.
Na 863 m. rotonde Li: Couperuslaan. Couperuslaan wordt Rijsbergseweg en gaat over de A58 heen.
Rotonde Li: Bellendreef.

Aanmelding:

We moeten aan het restaurant doorgeven, hoeveel mensen er zullen komen.
Daarom: als u wilt komen, maak dan voor 17 maart 2012 € 17,50 pp over op giro 1882340
tnv. Stoomwalsenclub Nederland Utrecht.
Vermeld uw lidmaatschapsnummer (dat staat op de adressticker "Op Stoom").
De penningmeester kan u dan direct traceren.

Met genoegen verwelkomen wij u op 24 maart a.s. om er weer een gezellige dag van te maken!

Het bestuur.

Uitnodiging en Agenda ALV 2012